Zijn verduisterende gordijnen voor de slaapkamer echt nodig?

Ja, verduisterende en nog beter lichtdichte gordijnen, deze zijn een voorwaarde om uitgerust wakker te worden in uw slaapkamer.

Gordijnen voor de slaapkamer

Ons lichaam kent een biologische 24-uurs-klok welke ervoor zorgt dat wanneer wij slapen bepaalde stoffen in de hersenen afnemen. Wanneer we lange tijd te weinig in het donker liggen, gaan we minder slapen, en krijgen eerder overdag slaap. We gaan dan een 6-uurs cyclus in. En dat is niet handig wanneer we overdag werken. Om problemen te voorkomen is het raadzaam om lichtdichte of donker gekleurde verduisterende gordijnen in de slaapkamer aan te schaffen. Lichte tinten van de verduisterende gordijnen geven te weinig effect. Deze hebben een lichtdichtheidsmeting van +/- 80% tot 92%. Pas vanaf 95% lichtdicht is de rust in uw slaap gegarandeerd.

Verduisterende-gordijnstof Restlicht: Verduisteringsstof licht vanille, lichtdichtheidsmeting 91%.

Goed slapen is goed presteren

De belangrijkste kamer in ons huis is dus de slaapkamer, hier rusten we voor 1/3 deel van ons leven uit. Wanneer we deze kamer eens nader bekijken komen we tot de ontdekking dat de meeste mensen de slaapkamer onderschatten. Toch is het wanneer we te weinig of niet goed slapen, dat we overdag niet goed kunnen concentreren. Dit staat weer gelijk aan presteren. Ook heeft het een positieve invloed op ons humeur wanneer we goed uitgerust zijn. Een diepe slaap is dan ook de voorwaarde om goed uit te rusten. Deze diepe slaap bereiken we door de slaapkamer in volledige duisternis te hullen. En dan komen we weer op de belangrijkste toevoeging van de slaapkamer, de lichtdichte gordijnen.

De invloed van de juiste slaapkamergordijnen op positiviteit

Door een regelmatige slaap van minimaal 8 uur komt ons lichaam in balans. Wanneer deze verstoord wordt, doordat de slaap onderbroken wordt, kunnen bepaalde stoffen in onze hersenen niet goed worden afgebroken. Door deze reactie kunnen we moeilijk opstaan en worden we wellicht chagrijnig. Het bekende ochtendhumeur. Elke ouder weet dat kinderen voldoende slaap nodig hebben, alleen vergeten ze dat ze zelf ook deze slaap nodig hebben. Zeker wanneer we over een lange periode te weinig slaap krijgen, zal dit een negatief effect hebben op het gezin.

De oplossing is eenvoudig, op tijd naar bed! "Vroeger"... wisten ze dit ook al, Benjamin Franklin`s boek: "Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise" oftewel "Vroeg naar bed en vroeg opstaan, maakt een mens gezond, rijk en wijs" is aan te raden lectuur welke gaat over het balanceren van je leven met als basis structuur en een goede slaap. En dit bereikt u mede door donkere verduisterende of lichtdichte gordijnen te nemen.

"Bekijk hier onze 100% lichtdichte gordijnen"

Voor het optimaal berekenen van uw gordijnen kunt u akkoord gaan met het plaatsten van cookies (niet verplicht).